Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer bij de LEGO Groep, zegt: "We zijn erg enthousiast om samen te werken met een merk dat zo’n gepassioneerde fanbase heeft als Pokémon. We kunnen ons gezamenlijke publiek blij maken met iets waar ze al lange tijd om vragen. We zijn ervan overtuigd dat de eindeloze mogelijkheden van de LEGO steen, gecombineerd met de spannende avonturen uit de Pokémon wereld, zal leiden tot een hele reeks nieuwe mogelijkheden voor zowel Trainers als bouwers.“
Gaku Susai, Chief Product and Experience Officer bij The Pokémon Company International vult aan: “De LEGO Groep en Pokémon delen sterke gemeenschappelijke waarden zoals verbeeldingskracht, creativiteit en plezier, wat deze samenwerking perfect maakt om unieke, betekenisvolle en boeiende manieren te bieden waarop Trainers de Pokémon wereld kunnen ervaren. We hebben samengewerkt met een geweldig team bij de LEGO Groep en hun toewijding en passie voor het project heeft geleid tot een innovatieve en baanbrekende samenwerking die fans zal verrassen en plezieren. We kunnen niet wachten op de reacties van zowel LEGO fans als de Pokémon community in 2026.”