Greg Ahearn, president en CEO van The Toy Association: “Innovatie is altijd de grootste katalysator voor groei geweest”

27-08-2024

Sinds juni is Greg Ahearn de nieuwe president en CEO van de Amerikaanse The Toy Association. We spraken met hem over zijn eerste weken, de huidige uitdagingen en de aankomende Toy Fair New York.

Toy Association Greg Ahearn

U bent sinds juni de nieuwe president en CEO van The Toy Association. Hoe waren de eerste weken?

Greg Ahearn: “Ik ben ongelooflijk enthousiast om deel uit te maken van de Toy Association en terug te keren naar de speelgoedindustrie waar ik mijn carrière begon. Ik heb met zoveel creatieve en inspirerende mensen gewerkt tijdens mijn meer dan 25-jarige carrière in de speelgoedindustrie. Ik heb me allereerst geconcentreerd op het leggen van contacten met bedrijven, retailers en partners in onze branche en met name op de opkomende en middelgrote fabrikanten die lid zijn van The Toy Association. Ik wilde uit eerste hand zien hoe we de tijd en middelen van The Toy Association zo effectief mogelijk kunnen gebruiken. Bovendien moeten we door blijven gaan met het bieden van expertise op gebieden als wet- en regelgeving, leiderschap en belangenbehartiging en dat op staats-, federaal en internationaal niveau. Ook qua tijd en plaats zijn er belangrijke ontwikkelingen met betrekking tot het samenbrengen van onze industrie en haar relaties. Zo wordt in september de Fall Preview van de Toy Association in Los Angeles gehouden. Tevens kijken veel mensen uit naar 1-4 maart 2025 wanneer de ToyFair in New York City plaatsvindt.”

Wat zijn volgens u de grootste uitdagingen waarmee de speelgoedindustrie momenteel wordt geconfronteerd?

Greg Ahearn: “Het acute probleem blijft de impact van de aanhoudende economische onzekerheid. Dit, in combinatie met mogelijke veranderingen in regelgeving en internationale handel, maakt fabrikanten, retailers en consumenten aan het begin van de tweede helft van het jaar wat voorzichtiger. Ironisch genoeg schuilt in een van de uitdagingen ook de grootste kans. Innovatie is altijd de grootste katalysator voor groei geweest. Of het nu gaat om nieuwe technologieën, populaire licenties, baanbrekend design of het opnieuw uitvinden van een klassieker, de industrie moet de uitdaging aangaan om niet alleen trends te volgen, maar ze ook te creëren, grenzen te verleggen en de status-quo te veranderen. Het gaat om het creëren van nieuwe manieren voor kinderen om te spelen. Ongeacht technologische vooruitgang zoals kunstmatige intelligentie, zal speelgoed altijd een gebied zijn waar verbeeldingskracht in combinatie met doordachte uitvoering magie (en omzet) kan creëren.”

Hoe denkt u deze uitdagingen tegemoet te kunnen treden?

Greg Ahearn: “We moeten blijven investeren in mensen en plaatsen waar creativiteit kan bloeien. Als vereniging is het ons doel om verbindingen, samenwerking en meer eenheid te creëren zodat we als industrie geweldige dingen kunnen bereiken. Deze interactie kan het hele jaar door plaatsvinden op alle evenementen die door The Toy Association worden georganiseerd en ondersteund. De speelgoedindustrie wordt gedreven door de creativiteit, passie en energie van onze leden. Elke mogelijkheid om te netwerken en deze krachten te gebruiken om resultaten te behalen die elk bedrijf, groot of klein, ten goede komen, zal op veel gebieden een positieve impact hebben. Positieve verandering vereist samenwerking en ondersteuning in de hele keten. Daar reken ik op.”

Hoe ziet u de toekomst van de speelgoeddetailhandel?

Greg Ahearn: “Na de begindagen van e-commerce te hebben meegemaakt, weet ik één ding zeker: de detailhandel zal nieuwe technologieën zoals AI blijven integreren om aantrekkelijkere winkelervaringen te creëren die klanten beter van dienst zijn. In welke vorm of functie dit zal gebeuren, valt nog te bezien. Maar of het nu in de winkel of online is, consumenten zullen meer aanbevelingen, personalisatie en snelheid blijven eisen. Handige, soepele ervaringen blijven centraal staan bij consumenten. Daarom verwacht ik dat technologieën zo worden geïntegreerd dat ze de klant ontmoeten waar en wanneer zij dat willen.”

Wat zijn de toekomstplannen voor de lange termijn voor The Toy Association?

Greg Ahearn: “We mogen nooit vergeten dat The Toy Association bestaat om de branche en haar leden te dienen. We zullen ons concentreren op het nastreven van het verbeteren van regelgeving en belangenbehartiging op alle niveaus, dus op staats-, federaal en internationaal niveau, zodat we het voortouw kunnen blijven nemen op het gebied van veiligheid en bij het vormgeven van nieuwe wetten over de hele wereld. Verder zullen we doorgaan met het organiseren, produceren en promoten van evenementen zoals LA Fall Preview en Toy Fair New York. Deze evenementen geven mensen de kans om partnerschappen op te bouwen, ideeën te delen, te netwerken en natuurlijk groei te genereren. We zullen ons ook concentreren op hoe we een verbindende kracht voor de industrie kunnen blijven en een meer collaboratieve en geïntegreerde omgeving kunnen creëren voor leden en partners in alle soorten en maten.”

De voorbereidingen voor de volgende beurs in New York begin maart zijn zeker al in volle gang. Kun je ons hier meer over vertellen?

Greg Ahearn: “Op het moment van schrijven hebben al bijna 600 exposanten zich aangemeld om hun nieuwste innovaties te presenteren aan een wereldwijd publiek, bestaand uit retailers, licentiegevers, media en meer. We hebben ook net aangekondigd dat zowel Mattel als Hasbro op de show in het Javits Center in New York City zullen exposeren, samen met nieuwe exposanten, internationale bedrijven en andere gevestigde, wereldwijd opererende merken. Onze show staat erom bekend speelgoedbedrijven en professionals uit de industrie te helpen om belangrijke connecties te maken. In dit opzicht zal het in 2025 beter dan ooit zijn. Al meer dan 100 jaar is de Toy Fair New York het ‘must-attend’ evenement voor fabrikanten die hun bereik op internationale markten willen vergroten, en voor inkopers die op zoek zijn naar unieke en trendy producten die voldoen aan de behoeften van hun klanten. Er zijn dus volop mogelijkheden om deals te sluiten en relaties op te bouwen. In 2025 verwachten we deelnemers uit zo'n 100 landen. Bezoekers kunnen de populaire Launch Pad-sectie van de show bezoeken om nieuw speelgoed en nieuwe bedrijven te ontdekken. Ook zijn er internationale paviljoens te verkennen. Daarnaast bieden we een uitgebreid educatief programma onder het motto Toy Fair University, dat alle bezoekers de mogelijkheid geeft om gedurende de hele beurs deel te nemen aan speciale educatieve seminars, die betrekking hebben op onderwerpen als veiligheid, toptrends, licenties, marketing, duurzaamheid en nog veel meer. Ik raad uw lezers aan zich onder www.ToyFairNY.com alvast in te schrijven voor de beurs van 2025, de grootste vakbeurs voor speelgoed op het Westelijk Halfrond.” 

Laatste nieuws: The Toy Association™ en People of Play™ kondigen fusie aan

Deze maand kondigden The Toy Association™ en People of Play™ aan te gaan fuseren. Mary Couzin, oprichtster van People of Play, zal het senior leadershipteam van The Toy Association gaan versterken. Couzin wordt met onmiddellijke ingang verantwoordelijk voor het toekomstbestendig maken en de groei van People of Play binnen The Toy Association. People of Play is verantwoordelijk voor diverse evenementen, waaronder Chicago Toy and Game (CHITAG®) Fair®, The Toy & Game Innovation Excellence Awards (The TAGIEs™), het Bloom Report, Young Inventor Challenge®, Toy & Game Inventor Pitch & Innovation Conference, Play in Education en POP Platforms, en de People of Play Holiday Guide. Deze evenementen sluiten goed aan op de evenementen van The Toy Association, waaronder Toy Fair™ New York, LA Fall Preview en de Toy of the Year® Awards van The Toy Foundation. 

Door de fusie met People of Play kan The Toy Association voortborduren op haar strategie om betekenisvolle ervaringen te creëren die de speelgoedindustrie en consumenten met elkaar verbinden. www.peopleofplay.com

Ta Pop