Spot on 2032
Tegelijkertijd werd in een aparte hal het vakevent voor de tabaksbranche Spot on 2032 georganiseerd. Hierdoor kon de tabaksverkopende retailer zich uitgebreid oriënteren op de aanverwante nieuwe productgroepen (zoals wenskaarten, knuffels, gifts en stationery) voor in de winkel.
Nieuwe doelgroepen
Door de samenwerking tussen Spot on Retail en NSO Retail trok het event nieuwe bezoekersdoelgroepen die interessant zijn voor de leveranciers zoals: gemakswinkels, tankstations en supermarkten. Maar ook de traditionele bezoekersgroepen van de beurs, zoals speelgoedzaken en boekhandels, wisten de beurs goed te vinden.
Spot on Café
“In het Spot on Café presenteerden zich brancheverenigingen, vakmedia en winkelformules, zoals Primera, Bruna, Readshop, BLZ./Libris, Cigo, Vakcentrum, Tabac&Gifts en NSO Retail. Daardoor bood het event ook alle zakelijke informatie voor de ondernemende retailer”, aldus Jurgen Pietersen namens Spot on Retail.
Edities in 2025 al bijna uitverkocht
De edities van Spot on Retail in 2025 blijken erg in trek. Zo is op dit moment al meer dan 75% van de beschikbare ruimte verhuurd. De volgende edities zijn:
9-10-11 maart en 14-15-16 september 2025 in Autotron Rosmalen.
Toekomst
Voor de toekomst blijft Spot On Retail kijken naar verdere samenwerking. “De samenwerking met NSO Retail smaakt zeker naar meer. We zien de professionaliteit van de beurs hierdoor toenemen en door specifiek met branches of verenigingen samen te werken kunnen we de beurs heel gericht verbeteren”, aldus Jurgen Pietersen.