Toys for Kidults weer hoog in het vaandel op Spielwarenmesse 2025

29-08-2024

Speelgoed voor Kidults, zeg maar tieners en (jong)volwassenen, heeft na en wellicht dankzij de coronacrisis een enorme groeispurt doorgemaakt. Studies van internationale marktonderzoeksinstituten zoals de BrandTrends Group en Circana bevestigen de grote relevantie van Toys for Kidults voor de speelgoedsector. Geen wonder dat Spielwarenmesse dit jaar Toys for Kidults als een van de hoogtepunten van de beurs presenteerde. Dat was een goede keus: presentaties bleken een bezoekersmagneet te zijn en er was veel internationale mediabelangstelling voor dit onderwerp. Reden waarom Toys for Kidults op de volgende Spielwarenmesse, van 28 januari tot 1 februari 2025, een speciale ruimte op beurs krijgt, een ‘High impact Special Area’, centraal bij Eingang Mitte. Daar worden productvoorbeelden, achtergrondinformatie en tips van experts uit de dagelijkse praktijk getoond.

Signet Kidults RGB 1 Large

Sterke en kapitaalkrachtige doelgroep

"Met Toys for Kidults biedt de Spielwarenmesse bezoekers praktische suggesties voor een uitgebreid productassortiment dat veel potentieel heeft om de verkoop te verhogen", legt Christian Ulrich van Spielwarenmesse eG uit. “Het groeiende belang van Toys for Kidults wordt ook onderstreept door een internationaal onderzoek van de BrandTrends Group, waaruit blijkt dat 67% van de respondenten tussen de 18 en 65 jaar aangeeft geïnteresseerd te zijn in het kopen van twee of meer stuks speelgoed per jaar voor zichzelf. Volgens de laatste 'State of the Toys Consumer'-enquête van het internationale marktonderzoeksinstituut Circana, zijn het juist de tieners en (jong)volwassenen van twaalf jaar en ouder die verantwoordelijk zijn voor de groei van de Europese speelgoedmarkt. Met een waarde van 4,5 miljard euro in 2023 vertegenwoordigt Toys for Kidults 28,5% van de totale speelgoedverkoop. Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk zijn de grootste markten voor deze groep. Op de Spielwarenmesse 2025 biedt Toys for Kidults weer veel inspiratie en vertaalt dat naar productgroepen die op één plek worden geconcentreerd. Behalve de presentatie van relevante producten, worden ook ideeën specifiek voor retailers getoond en is er informatie van insiders.”  

Klik hier voor meer informatie.